Clientervaringen en kwaliteit

 

Resultaten clientervaringen 2019:

In 2019 gaven clienten de volgende beoordelingen op de CQ-index:

Bejegening:  (0-5): 4,9       

Bereikbaarheid behandelaar:  (0-5): 4,5  

Samen beslissen:  (0-5): 3,9 

Mogelijkheid betrekken familie of naasten:  (0-5): 4,3   

Uitvoering behandeling:  (0-5): 4,3   

Rapportcijfer: (0-10): 8,2

Psychologenpraktijk Nelissen is tevreden met de cijfers rondom bejegening, bereikbaarheid en uitvoering van de behandeling. Deze willen wij zo houden. Samen beslissen was een speerpunt om in 2019 te verbeteren. Dit is ook gelukt. De vooruitgang smaakt naar meer waardoor we dit speerpunt in 2020 handhaven We gaan een inspanning leveren om nog meer voortuitgang te boeken.


Kwaliteit

Voor Psychologenpraktijk Nelissen staat kwaliteit voorop. In 2020 dragen verschillende onderdelen bij aan het leveren van kwaliteit:

*Doorlopende scholing en intervisie met collega psychologen.

*Feedbackrapportages over de behaalde resultaten via de SVR (Stichting Vrijgevestigden Rommen).

*Behandeleffecten worden gemeten met verschillende lijsten, SQ-48 en SCL 90.

*Bundeling van ervarings- en tevredenheidsresultaten van clienten over de behandeling. 

*Behaald Certificaat Kwaliteitsvisitatie voor 2017 via het NIP (Nederlands Instituut voor Psychologen). Dit geldt ook in 2020.

*De aanwezigheid van een goedgekeurd Kwaliteitsstatuut vanaf2017, Dit is ter inzage aanwezig in de praktijk.

*Vanaf 2016 draagt Psychologenpraktijk Nelissen het Kwaliteitskeurmerk afgegeven door Stichting Kwaliteit in de basis GGZ. Voor 2020 is de praktijk wederom bezig om aan de eisen van dit keurmerk te voldoen en het keurmerk te verwerven.

*Vanaf 2018 is Psychologenpraktijk aangesloten bij een Klachten- en Geschillenregeling van P3NL (zie ook klachten).